Lamba

> Dün gece evime giderken yolun tenhalığından olsa gerek kırmızı ışıkta

> geçtim. Ardından yurdum polisine alkışı hak ettiricek anons: ‘Bacım o

> geçtiğin gece lambası değildi, çek sağa.’

>

Acı kaybımız

> 3 ay önce ailemize katılan, Necmi ismini verdiğimiz kaplumbağamız dün

> vefat etmiş. Aile arasında sade bir törenle evin arka bahçesine gömdük.

> Hayvancağız durduk yerde can verdiği için gidip Necmi’yi aldığımız

> dükkanın sahibine sebebinin ne olabileceğini sorduğumuzda ”Abi onlar

> kış uykusuna yatar” cevabını almış bulunmaktayız, hepimizin başı

> sağolsun. Bu vicdan azabıyla ben de çok yaşamam herhalde.

> Annemin Maceraları

> Shrek’in fragmanlarını gösteren bir televizyon kanalında, el ele

> tutuşmuş Shrek ve Fiona’yı gören annem, ‘Bunlar Süleyman ve Nazmiye

> Demirel çifti mi?’ diye sordu! Seçememiş gözleri o mesafeden.

>

>

> Alfabe

> Ben de bu yıl okula başlayan torunum için kuvvetli bir moral alkışı

> istiyorum. Daha ikinci gün: ‘Örrrtmenim, taa evden buraya tel çizmeye

> mi geldik, hep yumarlak mı yapcaz, harf felan öretmicen mi?’ deme

> cesaretini gösterdiği için.

>

>

> Annem!

> ‘Bu taraf bitti.’ diye CD’yi arkasına çeviren ve sonra da ‘CD çalar

> çalışmıyor!’ diye feryat eden anneme alkış az geliyor!

>

>

> Modem

> Yemek masamın üstünde duran modeme uzun uzun bakan anneanem ‘Bu ne?’

> diye sordu. Ben de kolay anlasın diye ‘Hani benim bilgisayarım var ya

> onunla internete giriyorum. İşte internete girmek için o kutu

> zorunlu.’ diye uzun uzun açıkladım. Anneannem dinledi beni; ‘Yani

> modem bu’ dedi ve konu kapandı…

>

>

> Yaz Okulu

> Bir alkış da annesine yaz okulunu kazandığı müjdesini veren üniversite

> öğrencisine gelsin. Bu yaratıcılığa şapka çıkartılır.

>

>

> Beyin göçü

> Tikky olduğu her halinden belli olan kızımız Beşiktaş-Taksim

> midibüsünde yanındaki arkadaşına dert yanmaktadır. ”Şekerim dördüncü

> kez girdim ÖSS’ye, ama yine kazanamadım, gidicem sonunda Amerika’ya o

> olucak. Böyle böyle beyin göçü oluyor işteeaa!” Sen git, masrafları ben

karşılıyorum.

>

>

>

> Alman yazar

> Bir alkış da lisede edebiyat dersinde okuduğu şiir bitince sınıfa

> dönüp ‘Bu şiiri ünlü Alman yazar Goethe yazmıştır’ diyen hocaya,

> ‘Niye, kağıt bulamamış mı?’ cevabını veren arkadaşa gönderelim.

>

>

>

> Düz mantık

> Eğer bir sokakta yürüyorsanız ve camında ”Bu ev kiralıktır” yazılı

> bir evin yanından geçip birkaç adım sonra önüne geldiğiniz bir başka

> evin camında ”Bu da” yazısını görürseniz bilin ki Trabzon’dasınız.

>

>

>

> İngilizce yazılısı

> Bir alkış da ingilizce sınavında ‘Nice ……..’ şeklindeki boşluğu

> ‘Nice mutlu yıllara!’ şeklinde dolduran, dahi mi aptal mı olduğunu

> henüz anlayamadığımız öğrencime istiyorum.

>

>

> Hügo’lar Beşledi

> Bir alkış da lisede edebiyat kitabından bir metni tüm sınıfa sesli

> olarak okurken V. Hugo’ya ‘Beşinci Hugo’ diyen arkadaşımıza gelsin.

>

>

> Ne zaman?

> Kardeşim karne almıştı. Fakat birçok zayıf notu vardı. Annem, babamla

> beni kenara çekip uyarıları sıralıyordu; ‘Sakın çocuğun moralini

> bozmayın, sakın kötü bir şey söylemeyin.’ Uyarılar özellikle babama

> yönelikti; ‘Hele de sen, sakın çocuğun gururunu kırma.’ Babam daha

> fazla dayanamadı ve sordu; ‘Karne için ne zaman özür dileyeceğiz?’

>

>

> Havale

> Bankada gişenin önünde işlemimin yapılmasını bekliyorum. Yanımdaki

> gişede işlem yaptıran yaşlı teyzeye, işlemini yapan kadın soruyor:

> ‘Parayı kim alacak teyze? Alıcısına ne yazalım?’ Teyzem cevap veriyor:

> ‘Bu paranın hayrını görme İnşallah yazalım.’

>

>

>

> Lamba

> Dün gece evime giderken yolun tenhalığından olsa gerek kırmızı ışıkta

> geçtim. Ardından yurdum polisine alkışı hak ettiricek anons: ‘Bacım o

> geçtiğin gece lambası değildi, çek sağa.’

>

>

>

> Hacim nedir?

> Öğretmen bir arkadaşımdan naklen; 5. Sınıfların Fen Bilgisi sınavının 2.

> sorusu: ‘Hacim nedir? Bir örnek vererek açıklayınız.’ Öğrencimizden

> gelen

> cevap: ‘Hacdan gelenlere hacim denir. Örnek: Nasılsın hacim?’

Asabi Polis

> Hareketli bir Bağdat Caddesi akşamında, polis abilerimiz rutin olduğu

> üzere devriye gezmektedir. Işıklarda müşteri bekleyen taksiye

> yaklaşılır ve; ”Ticari, bekleme yapma, devam et.” anonsu yapılır.

> Camdan eliyle ‘1 saniye’ işareti yapan taksiciye, ikinci ve çok

> manidar anons gelir ardından; ”Ticari, benne pölümüye girme! Devam et

dedik!”

>

>

> Neden olmasın

> 5 yaşındaki yeğenime babası soruyor: ‘Büyüyünce ne olacaksın kızım?’

> ‘Asena olacağım babacım; sen ne olacaksın?’ Babası gayet sakin cevap

> veriyor: ‘Katil’ İkisine de meslek hayatlarında başarılar.